Online branding

Als adverteerder wil je zichtbaar zijn op de plaatsen waar jouw doelgroep komt. Ook online. Maar waar liggen je kansen? Wat ga je doen en waar precies? En wat kost branding door online advertising nu echt? Omdat de verhoudingen op internet onophoudelijk verschuiven, lijkt het misschien onbegonnen werk. Gelukkig heeft de online wereld voor Zuiver Digitaal geen geheimen. Wij volgen ontwikkelingen op de voet en zien hoe het gedrag van consumenten verandert. Zo weten we dus ook precies wat werkt én wat de valkuilen zijn.

 

De juiste boodschap op het juiste moment: daar halen wij onze kick uit. Zuiver Digitaal bewijst de kracht van succesvol adverteren.

Stap 1

Doelgroep kennen

Branding door online advertising begint bij het kennen van je doelgroep. Heb je al een fanbase? Weet je ook wat hun profiel is? Wat ze online doen? Als je dat allemaal nog niet paraat hebt, voert Zuiver Digitaal vooraf een bereiksanalyses en fanbase-analyses uit. Of we brengen met zoekwoordonderzoek en publieksmetingen jouw doelgroep voor je in het vizier.

Stap 2

Doelgroep bereiken

Zuiver Digitaal stippelt een doelgerichte online advertisingstrategie uit. Welke middelen zijn er nodig om je doelgroep te bereiken? Ga je voor Google Adwords, LinkedIn Ads of Display Advertising? Of zet je in op een online video-commercial (pre-roll) of andere sponsored content? Timing speelt in dit alles een cruciale rol. Want je campagne moet draaien op de momenten dat jouw doelgroep online is. Online kun je op allerlei manieren creatief targetten. Door bijvoorbeeld postcodes, leeftijd en taalinstellingen te combineren, maken we zelfs ingewikkelde doelgroepen bereikbaar. Zuiver Digitaal weet wat jij nodig hebt en helpt je daarbij.

Stap 3

Evalueren en optimaliseren

Uiteindelijk wil je precies weten wat het bereik en effect van de campagne is. Daarom krijg je van Zuiver Digitaal uitgebreide rapportages waaruit blijkt of de doelgroep echt bereikt is. In het dashboard staan alle online campagnes overzichtelijk bij elkaar. Zo krijg je realtime inzicht in de resultaten. Met impactanalyses geven we antwoord op de vraag of de campagne de doelgroep aanspreekt. Blijkt er uit de interactie-evaluatie dat er misschien nog iets te optimaliseren valt? Evalueren en optimaliseren gaan bij Zuiver Digitaal hand in hand. Omdat het altijd beter kan.

Stap 4

Eindproducten

Doelgroep kennen

  • Bereiksanalyse
  • Fanbase-analyse
  • Zoekwoordonderzoek
  • Publieksmeting

Doelgroep bereiken

  • Google Adwords
  • Display Advertising
  • Social Advertising
  • Sponsored Content
  • Preroll

Evalueren en optimaliseren

  • Rapportage
  • Publieksanalyse
  • Bereiksanalyse
  • Impactanalyse
  • Interactie-evaluatie

Doel bereikt

Meld je aan voor de nieuwsbrief!